Bilatu
egin zaitez
  • Gure berri
  • Zozketak
  • Eskaintzak
  • Hemeroteka
Bilatu
  • Albisteak
    • Gaiak
      • Aisia
      • Ekonomia
      • Euskara
      • Gizartea
      • Hirigintza
      • Ingurumena
      • Jaiak
      • Kirola
      • Kultura
      • Politika
      • Udala
      • Orokorra
    • Herriak
      • Urretxu
      • Zumarraga
    • Generoak
      • Albisteak
      • Elkarrizketak
      • Erreportajeak
  • Multimedia
    • Argazkiak
    • Bideoak
  • Agenda
    • Hilabetea
    • Zerrenda
    • Agendan parte hartu
  • Aldizkariak
  • Gure atariak
    • Goierriko Hitza
    • Goiberri
    • Goierriko zerbitzuak
    • Iragarki
      laburrak
    • Hitza
  • Interesekoak
    • Hiztegiak
      • Hiztegia.net
      • Elhuyar hiztegia
      • Euskalterm banku terminologikoa
      • UZEI sinonimoak
      • Hiztegi Batua (Euskaltzaindia)
      • Orotariko Hiztegia (Euskaltzaindia)
      • Bostak bat hiztegia
      • Eusko Jaurlaritzaren itzultzaile automatikoa
      • Berria estilo
        liburua
      • ETC – egungo testuen corpusa
      • Hiztegiak gaika
    • Euskara Urretxu eta Zumarragan
  • Nor gara
  • Aniztasun politika
  • Argitalpen politika
  • Pribatutasun politika
  • Cookieak
egin zaitez
  • Gure berri
  • Zozketak
  • Eskaintzak
  • Hemeroteka
Orokorra

Alfredo Mostajo: "Aurten Porsche 911 edo Chrysler Beeper-a gidatzeko itxaropena dut"? (044. alea)

Urretxu eta Zumarraga
1999/01/23
Otamotz

-Nolakoa da motor kirolen mundua?

Praktikatzeko diru dezente behar denez, gogor samarra da. Hala ere, oporretara joateari, juergei… uko eginez eta lasterketetan jasotzen den diruaz hasieran aurrera egin daiteke. Behin maila batera helduz gero diru asko dago jokoan eta jende oso ezberdina ezagutzeko aukera dago. Iaz, adibidez, denboraldia hasi baino lehen talde indartsu batean sartzea lortu nuen, baina gero emandako hitza ez zuten bete eta talderik gabe gelditu nintzen. 97an nire prestatzailea izan zenarengana jo nuen eta honek berehala onartu ninduen bere taldean. Lehen lasterketan sponsorrik gabe parte hartu eta irabazi egin nuen. Hau dela eta, motor munduan ezaguna den Teo Martinek bere talderako fitxatu ninduen eta aurrerantzean ere berarekin aritu nahiko nuke.

-Zer nolako entrenamenduak burutzen dituzu?

Kotxean oso gutxi entrenatzen dut, urtean lauzpabost aldiz soilik. Zorionez ez dut denbora luzea behar azkar aritzeko. 10-15 minututan zehar berotzen aritu ondoren jada tentsioa eta abiadura lortu eta lehiatzeko prest nago. Bestalde, gimnasioko ariketak eta mendi bizikleta ere egiten dut. Korrika gehiago egin beharko nuke, baina ez dut oso gustukoa. Gainera, janaria zaindu beharra dut, pisua hartzeko erraztasuna baitut.

-Zer asmo duzu aurten?

Estatu mailako erresistentzia txapelketa aurrera atera behar dute eta bertan parte hartu nahi nuke. Nire iazko taldearen jabea da ideia aurrera ateratzeko lan egin duenetako bat eta taldean leku bat egingo didan zai nago. Lasterketa hauetan GT deritzan autoek parte hartuko lukete: Porsche 911, Chrysler Beeper, Ferrari 355, Lamborghini Diablo eta antzerako autoek. Nik segur aski Porsche 911 edo Chrysler Beeper-a gidatuko nuke. Auto hauek 600 zaldi inguru dituzte, orduko 300 kilometroko abiadura har dezakete eta 27 milioi inguruko balioa dute. Gehienak GT2 mailakoak dira, Le Mansgo 24 orduetan eta antzekoetan parte hartzen dutenen hurrengoak. Haiek GT1 mailakoak dira eta prototipoak dira. Gureak, berriz, eraldatutako serie kotxeak izango lirateke.

-Txapelketa honetan parte hartzeak guztiz asetuko al zintuen?

Nik betidanik izan dudan ametsa Le Mansgo 24 orduetan parte hartzea da. Sekula ez naiz formula auto batean aritu eta beste bide honetan behintzat aurrera egiten ari naiz. Izan ere Formula 1era iristea ia ezinezkoa da. Bertan hogei bat pilotu aritzen dira, hauetatik hamar dirua dutelako daude eta beste hamarrak oso onak dira eta dirua ere badute. Bidean pilotu bikainak gelditu dira diru faltagatik. Orain, adibidez, Pedro Martínez de la Rosa dabil lekua egin nahian. Repsolen laguntza du eta oso ona da, baina diru gehiago behar du oraindik. Formula 1ean aritzea teknikoki pilotu batentzat goi maila da, baina bertara iristeko zailtasunak ere goi mailakoak dira. Nire helburua diren erresistentzia txapelketetan gainera, esperientzia gaztetasuna baino gehiago baloratzen da.

-Ez al zaizu iruditzen motor kirolak baztertu samarrak daudela?

Nik uste ez dagoela lasterketen kulturarik. Jende askok ez daki lasterketa batean garrantzitsua dena baloratzen. Gehiago txalotzen da azkenak doazen bi autoen arteko txokea abiadura handian eginiko aurreratzea baino. Beasaingo igoeran parte hartu nuenean, adibidez, azken igoera denbora kontuan hartu gabe egitea erabaki nuen. Jendeak espektakulutzat duena egin nuen eta askok esan zidaten hirugarren igoera hau onena izan zela. Baina zailagoa da denbora ona egitea “zirkoa” egitea baino. Beste herrialdeetan ez da hau aintzat hartzen eta jendea lasterketetara hurbiltzeko gauza gehiago ere prestatzen dira. Holandan, adibidez, lasterketa guneen inguruan kontzertuak, barrakak… egoten dira eta lasterketek egun osoa irauten dute. Familia asko joaten dira egun pasa.

-Noizko zirkuitua Euskal Herrian?

Pribatua ezin da egin, defizitarioa baita. Instituzioek ere dirua jarri beharko lukete edo lursaila behintzat. Baina politikariek ez dute zirkuitu bat egin nahi bertan Euskadiko txapelketak ospa daitezen, kotxe edo motoen munduko txapelketa bat antolatu nahi lukete. Baina egun ezin da halakorik lortu, Catalunyan eta Jerezen ospatzen baitira. Nik uste zirkuitu txikiago bat egin beharko litzatekeela beste lasterketa batzuk antolatzeko, Albacetekoaren antzekoa. Zirkuitu bat egiteak, lehen aipatu dudan motorraren kultura zabaltzeko balioko luke. Bestalde, motor mundua atsegin duten gazteei ez zaie kirol hau praktikatzeko aukerarik eskaintzen. Ondo dago errepidean gehiegizko abiadura zigortzea, baina ordezkoak eskaini behar dira. Zirkuituak lasterketak egiteko, gidatzen ikasteko, norberak bere kotxearekin abiadan ibiltzeko… balioko luke.

-Bukatzeko, gustuko pilotua eta kotxea?

Gustuko pilotu asko izan ditut beti, guztiengandik dago zer ikasia. Prost eta Senna aukeratuko nituzke, nahiz eta guztiz kontrakoak diren. Bata oso hotza da eta bestea odolberoa zen. Oraintxe gidatu nahi dudan kotxea, berriz, Chrysler Beeper-a da. Erresistentzia txapelketan parte hartzen ari naizela esan nahiko luke.

Ibilbidea

1983: Moto lasterketetan hasi zen Ossa bat gidatuz.

1988: Istripu larria izan zuen Paben (Frantzia) eta besoko hezur guztiak hautsi zituen. Ondoren Sagardogi zenaren motorra prestatzen hasi zen. Yamaha ofizial batekin Superbikes txapelketan parte hartzera heldu ziren.

1993: Citroen AX txapelketan parte hartu eta lasterketa bat irabazi zuen.

1994: AX berria erosi eta bigarren egin zuen sailkapen orokorrean.

Errepide istripu bat izan zuen eta oraindik osatu gabe zegoela Citroen ZX bat erosi zuen hurrengo urterako.

1995: Lehen urtea ZX txapelketan. Zenbait postu on lortu zituen.

1996-97: Lehenengoen artean aritu zen ZX txapelketan, jada sponsor eta guzti.

1998: Serie autoen txapelketan irabazle. 3 lasterketa irabazi, bitan bigarren eta bakarrean erretiratu.

Izenez izen

Vilariño: Saltzaile ona, hemen dagoen onena. Europako bost igoera txapelketa irabazi ditu eta hori errespetatu beharra dago, baina bere burua oso ondo saltzen ere jakin du.

Carlos Sainz: Aparta da eta beste edozein kirol egin izan balu ere onenetarikoa litzateke. Hasieran nire iazko taldean ibili zen eta denek oso ondo hitz egiten dute berataz.

Criville: Oso ona da, baina nik uste Doohanek burua berotu diola. Lasterketa hasi baino lehen irabazten dio.

Schumacher: Pilotu onena, baina pertsona bezala ez dut gehiegi atsegin. Askotan ez ditu beste pilotuak errespetatzen.

Aitor Zabaleta: Errespetu handia zor diot. Kotxe zahar batekin oso ondo dabil eta bere espezialidean oso ona da.



Goierriko albisteak euskaraz, libre eta kalitatez jaso nahi dituzu? Horretarako zure babesa ezinbestekoa zaigu. Egin zaitez HITZAkide! Zure ekarpenari esker, euskaratik eginda dagoen tokiko informazio profesionala garatzen eta indartzen lagunduko duzu.

Egin HITZAkide

Azken 7 egunetako irakurrienak

1

Musti Taldeak Imanoli oroigarria oparitu dio, eskerrak emateko

2025/05/07
Urretxu eta Zumarraga
2

Urolaren Lantarongo garaipen historikoaren 40. urteurrena

2025/05/07
Urretxu eta Zumarraga
3

Urretxu-Zumarragako taldeak irabazi du Lazkaomendiko jaietako herri kirol desafioa

2025/05/04
Urretxu eta Zumarraga
4

1936ko gerrari eta bere ondorenari buruzko dokumentala eta mahai-ingurua, ostegunean Zelai Arizti kultur etxean

2025/05/06
Urretxu eta Zumarraga
5

Gazte bat atxilotu dute Zumarragako geltokian, bi maleta lapurtzea leporatuta

2025/05/05
Zumarraga
6

Emakumezkoen Itzulia Zumarragatik abiatuko da, maiatzaren 16an

2025/05/07
Zumarraga
  • Goierriko Hitza
  • 943 72 34 08
  • goierri@hitza.eus
  • Iparragirre, 11 20700 – URRETXU
  • Nor gara
  • Aniztasun politika
  • Argitalpen politika
  • Pribatutasun politika
  • Cookieak
Babesleak:
Hasi saioa HITZAkide gisa

Saioa hasten baduzu, HITZAkide izatearen abantailak baliatu ahal izango dituzu.

HITZAkide naiz, baina oraindik ez dut kontua sortu SORTU KONTUA

Zure kontua ongi sortu da.

Hemendik aurrera, zure helbide elektronikoarekin eta pasahitzarekin konektatu ahal zara, HITZAkide izatearen abantaila guztiak baliatzeko.

Sartutako datuak ez dira zuzenak.
Zure kontua berretsi gabe dago.
 
 
 
(Pasahitza ahaztu duzu?)
 
 
SARTU
 
Pasahitz berria ezarri da eta zure helbide elektronikora bidali da.
Sartutako datuak ez dira zuzenak.
 
(Identifikatu)
 
 
 
 
BIDALI
 

Ezagutu HITZAkide izatearen abantailak eta aukeratu HITZAkide izateko gustuko modalitatea

HITZAkide izan nahi dut
Aldatu zure pasahitza
Pasa hitza ondo aldatu da.
 
 
 
 
 
 
 
Aldatu
 
Oraindik ez zara HITZAkide?

Tokiko informazioa profesionaltasunez eta euskaraz modu librean kontatzea da gure eginkizuna. Horretarako, zure ekarpena beharrezkoa da, eta ongi maitatzeko modurik zintzoena da HITZAkide egitea.

Gainera, BERRIAlaguna bazara eta HITZAkide egiten bazara, katilu bat oparituko dizugu:

Ezagutu HITZAkide izatearen abantailak eta aukeratu HITZAkide izateko gustuko modalitatea

HITZAkide izan nahi dut

Webgune honek cookie-ak erabiltzen ditu zure nabigazioa errazteko, publizitatea erakusteko eta analisi estatistikoak egiteko.Onartu
Informazio gehiago nahi baduzu, kontsultatu hemen.

Privacy & Cookies Policy

Privacy Overview

This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these cookies, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are essential for the working of basic functionalities of the website. We also use third-party cookies that help us analyze and understand how you use this website. These cookies will be stored in your browser only with your consent. You also have the option to opt-out of these cookies. But opting out of some of these cookies may have an effect on your browsing experience.
Necessary
Always Enabled
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. This category only includes cookies that ensures basic functionalities and security features of the website. These cookies do not store any personal information.
Non-necessary
Any cookies that may not be particularly necessary for the website to function and is used specifically to collect user personal data via analytics, ads, other embedded contents are termed as non-necessary cookies. It is mandatory to procure user consent prior to running these cookies on your website.
SAVE & ACCEPT