Bilatu
egin zaitez
  • Gure berri
  • Zozketak
  • Eskaintzak
  • Hemeroteka
Bilatu
  • Albisteak
    • Gaiak
      • Aisia
      • Ekonomia
      • Euskara
      • Gizartea
      • Hirigintza
      • Ingurumena
      • Jaiak
      • Kirola
      • Kultura
      • Politika
      • Udala
      • Orokorra
    • Herriak
      • Urretxu
      • Zumarraga
    • Generoak
      • Albisteak
      • Elkarrizketak
      • Erreportajeak
  • Multimedia
    • Argazkiak
    • Bideoak
  • Agenda
    • Hilabetea
    • Zerrenda
    • Agendan parte hartu
  • Aldizkariak
  • Gure atariak
    • Goierriko Hitza
    • Goiberri
    • Goierriko zerbitzuak
    • Iragarki
      laburrak
    • Hitza
  • Interesekoak
    • Hiztegiak
      • Hiztegia.net
      • Elhuyar hiztegia
      • Euskalterm banku terminologikoa
      • UZEI sinonimoak
      • Hiztegi Batua (Euskaltzaindia)
      • Orotariko Hiztegia (Euskaltzaindia)
      • Bostak bat hiztegia
      • Eusko Jaurlaritzaren itzultzaile automatikoa
      • Berria estilo
        liburua
      • ETC – egungo testuen corpusa
      • Hiztegiak gaika
    • Euskara Urretxu eta Zumarragan
  • Nor gara
  • Aniztasun politika
  • Argitalpen politika
  • Pribatutasun politika
  • Cookieak
egin zaitez
  • Gure berri
  • Zozketak
  • Eskaintzak
  • Hemeroteka
Orokorra

Daniel Martin: kapota altxatuta, gustuen (119. alea)

Urretxu eta Zumarraga
2006/09/23
Otamotz

Nolatan hasi zinen motor munduan?

Beti gustatu izan zait torlojo eta olio artean ibiltzea. Koadrilako gehienak parrandara joaten ziren bitartean, beste bat eta ni tailerrera edo lasterketak ikustera joaten ginen. La Sallen egin nituen oinarrizko ikasketak eta, ondoren, ez nuen ezer gehiago ikasteko gogorik. Lan egin nahi nuen. 14 urterekin Aitxurengana joan nintzen eta, urtebete beranduago, bi urteko mekanika, txapa eta pintura ikastaro bat egin nuen Legazpin. Ondoren, lanean hasi nintzen: 12 urte eman ditut Beasaingo Rover kontzesionarioan eta, orain, Bertanekoek Zumarragan ireki duten tailerrean ari naiz.

Lanetik kanpo kontu berean zabiltza.

Quad eta motocross lasterketak antolatu nituen Zumarragan, moto txikiena Geltokietako jaietan… Horretaz gain, hainbat lehiaketatan aritu naiz. Renault 5 Copa Turbo bat zuen gidari batekin Espainiako txapelketa egin nuen. Astebururo lasterketa genuen eta astero autoa desegiten genuen. Aurrekontu eskasa zuen eta utzi egin nuen. Aitor Zabaletarekin, berriz, sei bat urte daramatzat.

Nolatan hasi zinen berarekin?

Nire nagusi ohiak Bergaran lagun bat zuen eta berarenean egiten ziren Aitorren barketaren alineazioak. Gau batean bertara joan nintzen eta Aitor aurkeztu zidaten. Hizketan hasi ginen, afaltzera joan ginen… eta, pixkanaka, berari laguntzen hasi nintzen. Azkenean, lasterketa zuen bakoitzean, berarekin joaten hasi nintzen.

Ordura arte egindako lanarekiko ezberdina izango zen…

Zehaztasun handiz lan egin behar da. Auto batzuek orduko 120 kilometroko abiada hartzen dute Jaizkibel igotzen, Aitorren barketak, berriz, orduko 220 har dezake. Hori dela eta, akatsik txikienak istripua ekar dezake. Azken urteotan hiru istripu izan ditu eta horietako bakoitzean hamar milioi pezetatik gora kosta da autoa konpontzea.

Garestia da gero zuen kirola…

Gurpilek 300.000 pezeta balio dute eta lehia handia dagoenetan, Vilariñok lasterketa berean parte hartzen badu, itzuli bakoitzean aldatu egiten dira: 600.000 pezeta guztira. Lehen, Telefonica zuen babesle eta 60 milioi inguruko aurrekontua zuen. Orain, aurrekontu txikiagoa du eta lasterketa gutxiagotan parte hartzen du. Hala, Aitorri laguntzen diogunok, Inaxio txoferrak eta biok, atsegin dugulako ari gara honetan. Ez dugu deus kobratzen.

Euskal Herriko gidari onenetako batekin aritzea pozgarria izango da.

Copa Turbo autoarekin izan nintzen urtean, beste mekanikoen pare nengoen, erreklamazioren bat egiten nuenean epaileek ez zidaten kasurik egiten… Zabaletarekin joatea ez da gauza bera: antolatzaileak adeitsuagoak dira, gastuak ordaintzen dizkigute… Vilariño, ordea, ez du inork ikusi nahi: pertsona txar eta tranpati ospea du. Gure autoaren motorrak 20 urte ditu eta ez ditu ez trakzio kontrolik, ez kanbio sekuentzialik, ez ABSrik… Sekulako kolpeak ematen ditu. Vilariñorena, ordea, duela bost urteko Formula 1a da. 600 zaldi ditu, baina, hala ere, Aitor aurretik sailkatzen da batzuetan.

Auto zaharra izanik, zailagoa izango da ordezko piezak lortzea.

Auto klasikoa da, dagoeneko. Arrankatzen duenean oilo ipurdia jartzen zaigu. Lazpiur enpresak laguntza handia eskaintzen dio, zenbait pieza egiten baitizkio. Alineazioak Bergaran egiten dira, baina hemendik aurrera Zumarragan egitea espero dut. Bertanek ireki duen tailerrean lanean hasi naiz eta bertako makinak erabiltzea espero dut. Gainontzekoan, Italiara joan behar da, Lola etxera. Motorra urtean behin bertara bidaltzen dugu.

Zer nolako mekanikoa zara?

Nire ilusioa auto berezi samarrekin lan egiten duen tailer batean aritzea da. Orain, horietako batzuk ekartzen dizkidate eta pozik nago. Inguru honetan ez dago auto horiekin lan egiten duen tailerrik eta hori ere landu nahi dugu.

Nola heldu zara goi mailako autoekin eta klasikoekin lan egiteko gai izatera?

Batik bat, gogoa behar da. Mekaniko askori ez zaie eskuak zikintzea gustatzen. Piezak aldatzera mugatzen dira. Niri auto klasikoak asko gustatzen zaizkit, baina askok traste zaharrak direla diote. Auto horietan dago benetako mekanika, egungoetan dena elektronika baita. Niretzat horiekin aritzea da politena. Mercedes, BMW, Seat 124… berdin zait. Balio handiagoa ematen diet auto horiei besteei baino. Izan ere, auto zaharrak dituztenek horiek maite dituzte. Auto on bat edukitzeko, berriz, dirua edukitzearekin nahikoa da. Mundu hau maite dut. Bi enpresetan lan egiteko aukera izan dut, baina nahiago dut auto artean ibili muntaian lan egin baino. Auto bat konpontzea edo prestatzea, erronka da.

Lehiaketetan eta ekitaldi antolaketan luzaroan jarraitzeko asmoa al duzu?

Aitorri ez diot sekula dirurik eskatu. Dirua eta denbora galtzen dut, noizean behin emaztearekin hasarraldiren bat izaten dut… baina gustuko dut. Aitorrek uzten duenean, dagoeneko 44 urte ditu, beste zer edo zer egingo dut; ekitaldi gehiago antolatu-edo. Batzuek lan horrengatik zer edo zer irabazten dudala uste dute, baina telefono fakturak erakutsiko banitu… Hori gutxi balitz, geltokietako jaietan minimotoekin istripua izan zuen batek salaketa jarri digu. Azpimarratzekoa da Zumarragako Udalaren babesa, bai kontu honetan eta bai orain arte ekitaldiak antolatzeko egindako lanean. Aitorrek eta Londres hoteleko kudeatzaileak ere asko laguntzen didate, auto klasikoak ekartzeko orduan.

Auto hauek berriro ikusgai izango dira.

Urrian, auto klasikoen rally batek Zumarragan geldialdia egingo du. Donostiatik irtengo dira eta gauez helduko dira. 70 etorriko dira eta ordu pare batez plazan ikusgai izango dira. Beste herri batzuek ordaindu egiten dute halakoak lortzeagatik, baina doan etortzea lortu dugu.

Zer auto klasiko hartuko zenituzke?

Hiru: Lancia Delta Integrale, Renault 5 GT Turbo eta Seat 124. Egunen batean halakoren bat izango dut.

Mekaniko lanean, zein lehiaketa ezagutzea gustatuko litzaizuke?

Lur gaineko rallyak ezagutu nahi nituzke. Mendiko lasterketetan eta asfalto gaineko rallyetan aritu naizenez, hori bakarrik falta zait. Epsilon Euskadi taldeko mekanikoa izateko aukera izan nuen, baina familia alde batera uztea suposatuko luke.

Nolakoa da auto klasikoen eta lasterketen munduan dabilen jendea?

Oso jende berezia da. Lehiakortasun handia dago beraien artean eta ez diote batak besteari inongo informaziorik ematen. Aitorrek berak gurpilen presioaren berri ere ez emateko esan zidan. Gurpilen konpuestoa ezabatu egiten da. Aitor bera aldatu egiten da lasterketa garaian. Bestalde, babesle batzuek ez dute euren izena ateratzea nahi. Kirol hau maite dutelako soilik egiten dute.

Zaletasun handia al dago?

Sekulakoa, eta ez hemen bakarrik. Bergarara, Bilbo, Gasteiz, Santanderreko… jendea etortzen da. Arrateko proba elurpean ikusitakoa naiz!

Ez al zara sekula lehiatu?

Hastekotan izan nintzen, baina oso garestia da. Etxea ordaintzen ari bazara, ezinezkoa da. Legazpiko Arrolak urte asko eman ditu lehiatzen. Urte hauetan gastatu duen diruarekin udaletxea dagoen tokian txaleta izateko aukera izango lukeela esan zigun. Babesle handirik gabe, ez dago modurik. Autoen mundua atsegin dut, baina quad bat eta auto txukuna izatearekin, mekanikari lana egitearekin eta probak antolatzearekin nahikoa dut. Gainera, orain Gurutze Gorrian quadekin mendiko erreskate taldea sortu dugu. Beitia martxan, esaterako, lan handia izan genuen.

Formula 1aren arrakastarekin txundituta izango zarete…

Ez naiz Alonsozalea, De la Rosa zalea baizik. Alonso asko harrotu dela uste dut. De la Rosa askoz ere umilagoa da: sekula ez du bere taldearen lana ezagutzera eman, ez du inoiz beste pilotuez gaizki hitz egin… Aitor ere halakoa da: guztia ematen du. Ezkondu nintzen egunean, Leturiatik Mertzedariatara barketan eramango ninduen nahi izan banu!



Goierriko albisteak euskaraz, libre eta kalitatez jaso nahi dituzu? Horretarako zure babesa ezinbestekoa zaigu. Egin zaitez HITZAkide! Zure ekarpenari esker, euskaratik eginda dagoen tokiko informazio profesionala garatzen eta indartzen lagunduko duzu.

Egin HITZAkide

Azken 7 egunetako irakurrienak

1

Fina Salegi: Euskadiko Filmategiak zaharberritu behar dituen hiru filmetan lan egin zuen urretxuarra

2025/06/24
Urretxu
2

Gainzuri ikastetxeak erretiroa hartu duten bost irakasle omendu ditu

2025/06/27
Urretxu eta Zumarraga
3

Mikel Zabalegi ordiziarra eta Aintzane Olaizola aizarnazabaldarra nagusitu dira Irimora igoeran

2025/06/24
Urretxu
4

Ispilla kiroldegiko pilates taldeen afaria

2025/06/27
Zumarraga
5

Iparragirre institutuko ikasturte amaierako festa

2025/06/24
Urretxu eta Zumarraga
6

Urretxuko San Joan sua

2025/06/24
Urretxu
  • Goierriko Hitza
  • 943 72 34 08
  • goierri@hitza.eus
  • Iparragirre, 11 20700 – URRETXU
  • Nor gara
  • Aniztasun politika
  • Argitalpen politika
  • Pribatutasun politika
  • Cookieak
Babesleak:
Hasi saioa HITZAkide gisa

Saioa hasten baduzu, HITZAkide izatearen abantailak baliatu ahal izango dituzu.

HITZAkide naiz, baina oraindik ez dut kontua sortu SORTU KONTUA

Zure kontua ongi sortu da.

Hemendik aurrera, zure helbide elektronikoarekin eta pasahitzarekin konektatu ahal zara, HITZAkide izatearen abantaila guztiak baliatzeko.

Sartutako datuak ez dira zuzenak.
Zure kontua berretsi gabe dago.
 
 
 
(Pasahitza ahaztu duzu?)
 
 
SARTU
 
Pasahitz berria ezarri da eta zure helbide elektronikora bidali da.
Sartutako datuak ez dira zuzenak.
 
(Identifikatu)
 
 
 
 
BIDALI
 

Ezagutu HITZAkide izatearen abantailak eta aukeratu HITZAkide izateko gustuko modalitatea

HITZAkide izan nahi dut
Aldatu zure pasahitza
Pasa hitza ondo aldatu da.
 
 
 
 
 
 
 
Aldatu
 
Oraindik ez zara HITZAkide?

Tokiko informazioa profesionaltasunez eta euskaraz modu librean kontatzea da gure eginkizuna. Horretarako, zure ekarpena beharrezkoa da, eta ongi maitatzeko modurik zintzoena da HITZAkide egitea.

Gainera, BERRIAlaguna bazara eta HITZAkide egiten bazara, katilu bat oparituko dizugu:

Ezagutu HITZAkide izatearen abantailak eta aukeratu HITZAkide izateko gustuko modalitatea

HITZAkide izan nahi dut

Webgune honek cookie-ak erabiltzen ditu zure nabigazioa errazteko, publizitatea erakusteko eta analisi estatistikoak egiteko.Onartu
Informazio gehiago nahi baduzu, kontsultatu hemen.

Privacy & Cookies Policy

Privacy Overview

This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these cookies, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are essential for the working of basic functionalities of the website. We also use third-party cookies that help us analyze and understand how you use this website. These cookies will be stored in your browser only with your consent. You also have the option to opt-out of these cookies. But opting out of some of these cookies may have an effect on your browsing experience.
Necessary
Always Enabled
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. This category only includes cookies that ensures basic functionalities and security features of the website. These cookies do not store any personal information.
Non-necessary
Any cookies that may not be particularly necessary for the website to function and is used specifically to collect user personal data via analytics, ads, other embedded contents are termed as non-necessary cookies. It is mandatory to procure user consent prior to running these cookies on your website.
SAVE & ACCEPT