
Nolatan zaletu zinen?
Euskararekin zerikusia duten gauzakbeti gustuko izan ditut eta, nire gelakide batzuekin batera, bertsoeskolan izena eman nuen. Gurea belaunaldi emankorra izan zen. GorkaOjanguren eta biok bakarrik jarraitzen dugu, baina bere garaian taldepolita osatu genuen.
Ojanguren zure bertso bikotea izan daurte askotan.
Lazkano eta Agirreren edo Egaña etaLizasoren parekoak gara… Makina bat saiotan aritu gara elkarrekin.Herrian monopolioa genuela esan daiteke, baina sekula ez gara osourrutira joan. Urretxu eta Zumarragan antolatu diren ekitaldietan etabertso saioetan abestu dugu batez ere.
Nola oroitzen dituzu bertso eskolaneman zenituen lehen pausoak?
Guretzat jolas modukoa zen: bertsoeskolara joaten ginen, bertso batzuk egiten genituen… Eskolak ezziren oso zorrotzak. Oso oroitzapen onak ditut.
Nolakoak izan ziren jendaurreko lehensaioak?
Eskolartekoa prestatzeko, gelakideenaurrean abestu genuen. Ez zait iruditzen urduri jartzen nintzenik.Orain urduriago jartzen naizela uste dut.
Ordutik, esan bezala, hamaika saiotanparte hartu duzu. Zein izan da bereziena?
Behin, Urretxuko Euskal Jaikodesfilean, Ojangurenek eta biok karroza batean igota abestu genuen.Karroza Urretxu eta Zumarragaren arteko pikeari buruzkoa zen etabatek zumarragarraren rola bete zuen eta besteak urretxuarrarena.Oraindik haurrak ginen eta ikasitako launa bertso abestu genituenbehin eta berriro. Bertso haietaz nazka-nazka eginda bukatu genuen.
Noiz hartu zenuten Ojanguren eta biekbertso eskolaren ardura?
Unibertsitatera joan ginen garaian.Ikasketak bukatu genituenean, serioago hasi ginen. 2001 inguruanhelduekin hasi ginen eta handik gutxira haurren taldea martxan jarrigenuen, Zintzo-Mintzo euskaltzale elkartearen laguntzarekin. Hortikaurrera buru-belarri aritu gara.
Zer azpimarratuko zenuke 2001etik honaegin den lanetik?
Helduen taldea indartsu hasi zen, bainagorabeherak izan ditu. Dena den, ekitaldi berritzaileak antolatzekoaukera eman du. Haurren taldeak, berriz, oinarri sendoa du. 25 haurditugu eta horietako batzuk hasiera-hasieratik daude.
Nolako bertsolaria eta irakaslea zara?
Ez naiz ez gauza bat eta ez bestea ere.Bertsozalea naiz. Bertsolaria naizela esatea, asko esatea da.Irakasle bezala, ez naiz oso zorrotza. Ikasleen arrakasta ez dairakaslearen meritua bakarrik. Faktore asko daude. Nire ekarpennagusia taldea eramaten jakitea da. Haurrei nahi dutena ematen asmatudut, beharbada. Eskolak beste tokietan ematen direnen modukoak dira.
Txapel asko lortu dituzue.
Txapelei asko begiratzen zaie, bainasekula ez diet garrantzia handirik eman. Gainera, lortu ditugunakbaino gehiago lortzeko aukera izan dugu. Gipuzkoako txapelketan,esaterako, behin ere ez dugu ahalik eta talde onena aurkeztu. Taldeorekatuak aurkezten saiatu gara. Hiru onenak elkartzeak ez daramainora, besteak desanimatu egin baitaitezke. Gure helburua ez dabertsolari irabazleak sortzea, giro ona eta zaletasuna bultzatzeabaizik. Txapelak etorri behar zirelako etorri dira, ez bila joangarelako.
Zure ikasleek heldutan ere bertsotanegingo dutela uste al duzu?
Bizitzak buelta asko ematen ditu, bainaorain arteko martxan jarraitzen badute, bai. Benetako zaletasuna duteeta bertsotan egiteko gai dira.