Zer da TOKIKOM?
E. Azkarate.- Topagunean gaudeneuskarazko hedabide lokalok osatzen dugu TOKIKOM. Oinarrian, markabat da, euskarazko tokiko hedabideok eta gure ezaugarri eta baliokomunak batzen dituena.
J. Rojas.- Topagunean ditugun azkendatuek argi erakusten dute tokiko aldizkariak hedabiderikindartsuenak direla bakoitza bere esparruan. Baina hortik kanpo,hedabide bakoitza ezezaguna da bere mugetatik kanpo. TOKIKOMen asmoahedabideon talde izaera eta kohesioa indartzea da, barrura zeinkanpora begira. Tokiko hedabideen sektorea irudikatzen duen ikurra daTOKIKOM.
Noizko Topaguneako hedabide guztiakTOKIKOMen barruan?
J. Mendizabal.- Tokiko hedabideenartean aniztasuna da nagusi, baita indar eta baliabideei dagokienezere. Horren arabera, bazkideetako batzuek euren egoera finkatzearibegirako lehentasunak ezarri dituzte, eta TOKIKOMen sartu ala ezaurrerago erabakiko dute. Lehen momentutik aniztasun hori errespetatunahi izan dugu marka berriarekin bat egiteko orduan ere. Seguru gaudeepe ertainera hedabide bazkide guztiak egongo direla TOKIKOMenbarruan, baina argi dugu bakoitzak bere erritmoan egin beharrekozerbait da, ezin dugu inor behartu.
Zergatik eta zertarako sortu duzue?
E. Azkarate.- Jasonek esan duenez,Topaguneko euskarazko hedabideok anitzak gara, maiztasunari,formatuari eta itxurari dagokionean; anitzak, era berean, askotarikoiritziak jorratzen ditugulako, askotarikoak direlako gure irakurleeta ikus-entzuleak.
Baina badira guztiok komunean dauzkagunezaugarriak: hurbileko informazioa lantzen dugu, gai orotarikoak;masiboak gara, hau da, populazio osoarendako lantzen duguinformazioa; liderrak gara gure esparruan eta tokian tokiko hedabideguztien baturak bihurtzen gaitu era berean lider (irakurrienak,ikusienak…) euskarazko hedabideen artean ez ezik, Euskal Herrikoedozein hedabideren artean.
X. Goienetxe.- Ezaugarri komun horiekazpimarratzea eta indartzea da kontua. Aniztasunari uko egin gabe,talde izaera ere badugula gizarteratzea. Eibarko lagun bat besteedozein herritara joan eta bertako aldizkaria aurkitzen duenean,horrek bere herrikoarekin zerikusia duela jakin dezan. Etaelkarlanerako kanalak ireki-tzea ere bai, noski. Zenbait arlotakoinformazioa partekatzea eta, zergatik ez, guztiok batuta 220.000irakurle baino gehiago izateak ematen digun indarra hobeto baliatzeaere bada gure helburua.
Zer eskaintzen dio TOKIKOMekirakurleari, orain arte jasotzen ez zuena? Eta aldizkariei?
J. Rojas.- Hasteko, webgunea aipatubehar da. Hor irakurleak TOKIKOMeko aldizkari guztien titularrak jasoahal izango ditu zuzenean, eta gehiago sakondu nahi izanez gero,jatorrizko iturrira, tokiko aldizkariaren webgunera eramango duwebguneak. Gainera, RSS teknologia aprobetxatuz oso erraza da titularhorien harpidedun egin eta albisteak hamaika formatu eta euskarridiferentetan jasotzea. Euskarazko tokiko informazio guztia begi kolpebatean ikusteko aukera eskaintzen dugu tokikom.com-en bidez.
E. Azkarate.- Paperezko produktueidagokienez, berriz, aldaketa gutxi igarriko dute irakurleek oraingoz.Hedabide bakoitzak jarraituko du izaten, eurenean nagusi, irakurrien,gertukoen, hurbilekoen… Aurrera begira, denontzako berdinak izandaitezkeen edukiak ekoiztu eta hedabide bakoitzean txerta daiteke,informazio lokalaz gain, beste era batekoa ere eskaintzeko: Arrasate,Durango, Altsasu edo Tolosako irakurleak gustura jasoko duena. Aldizkariei, berriz, baliabide gehiago emango die besteen ibilbideaezagutzeko, informazioa elkarrekin trukatzeko, gabeziak betetzeko,lan poltsa sortzeko eta publizitatea lortzeko orain arte eskuraezinazen lekuetan edota enpresetan. Publizitatea egin nahi duenarendako,aparteko euskarria da, mezua jende gehienengana heltzeko bidea.Tokikomen publizitatea kontratatzen duenak, aukera du hedabideaskotan agertzeko eta inbertsio eraginkor eta errentagarrienaegiteko, zabalkunderik handiena izango duelako.
Elkarrekin indar handia duzueladiozue. Zer esan nahi duzue horrekin?
E. Agirre.- Lehen aipatu dutenez,TOKIKOMen gauden hedabideak oso indartsuak gara bakoitza bereesparruan. Beste edozein hedabide baino irismen handiagoa dugu, etapublikoak gurekiko atxikimendu handia du. Baina norberaren esparrutikkanpo ez gara ezer: Goienkariaren irakurle batek ez daki HernanikoKronika zer den. Horrek balioa kentzen digu, esate baterako, iragarlehandiengana jotzeko orduan. Enpresa handi batentzat, gutako bakoitzaez da ezer. Baina publizitatea taldeka eskainiz gero, beste indarposizio batetik hitz egin dezakegu. 220.000 irakurletik gora dituguguztien artean, eta horrek indar handia ematen digu. Iragarle handiakerakarriz, diru-sarrerak eta gure eragina ere handitzea espero dugu.
K. Mitxelena.- Eta horrek, gainera,produktuak hobetzeko aukera emango digu. Elkarlanean arituta, Enekokesan duen moduan, produktu osagarri komunak atera ditzakegu,umeentzako gehigarriak, denbora-pasak, zer dakit nik! Gainera, barneantolakuntza eraginkorragoa egiten ere lagunduko digu: taldean arituzgero, gaur egun aldizkari guztietan egiten diren lan errepikatuakekidin ditzakegu, eta gure baliabideak gauza berriak edota hobeakegitera bideratu.
Zer produktu edo zerbitzu zehatzetanikusiko da TOKIKOMen ekarpena?
K. Mitxelena.- Aldaketarik agerikoenaTOKIKOM ikurra bera da, kide diren hedabideen buruetan agertuko da:mantxetetan… Bestalde, esan dugunez, webgune bat izango dugu:Tokikom.com, non bisitatu ahal izango dira tokian tokiko hedabideeklantzen dituzten albisteak. Horretaz gain, publizitate eskaintzabateratua egin ahal izango dugu eta iragarle handiei eskainiko zaieeuskarri ezin hobea helarazteko mezua ahalik eta jendegehiagorengana. Ez hori bakarrik: iragarleak aukeratu ahal izango dunon jarri nahi duen bere mezua: hedabide guztietan edo komenizaionetan: herri batean, eskualde batean, lurralde batean…
E. Azkarate.- Horrez gain, gaur egunaldizkari askok egiten dituzte tokikotasunarekin zuzenean zerikusitxikia duten produktuak: haurrentzako gehigarriak, liburuak etabestelako argitalpenak. Epe ertainera, TOKIKOMek aukera emango diguhorrelako produktuen ekoizpena optimizatu eta zabalkundea aldizkarigehiagotara hedatzeko.